Is er ergens een site waar je kan zien wat de fabricage jaren waren voor een bepaald type tv? (In dit geval een philips)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik weet niet precies wat je met fabricagejaren bedoelt. Maar ik ga er maar van uit dat je bedoeld wanneer deze verkocht is (in de regel zit de fabricageperiode niet niet ver vandaan). Je kan op verschillende vergelijkingssites nakijken wat de prijshistorie was. Zolang er een historie is, wordt het verkocht. Vaak is er ook een restpartij, dus het kan dat een televisie een jaar in de voorraad heeft gestaan bijv.

Hoe dan ook, de pricewatch van tweakers en de prijsvergelijker van Hardware.info zijn twee voorbeelden van waar je dit kan nakijken":

http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/

http://nl.hardware.info/productgroep/57/televisies

In beide gevallen in zie je onderaan de prijslijst een grafiek waarin het teruggevonden kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij het beste om naar de site van Philips te gaan
daar kies je : Voor consumenten/Ondersteuning/Beeld en geluid
en daar kan je een productnaam of nummer invullen
en dan krijg je de Beschrijving en bouwjaar te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Philips gebruikt typenummers die zijn terug te herleiden naar een modeljaar. Het laatste cijfer refereert naar het modeljaar, voor 2012-2013 is dat 7, het jaar ervoor eindigde de nummers op 6 en zo verder.

Dit systeem gaat niet verder dan 7 jaar terug, dus weet niet of het in dit specifieke geval werkt.
paulus811