Tot hoever heb ik ontvangst met Digitenne?

Ik wil hier graag ontvangst hebben (zie afbeelding), gaat dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slechts met een meer-elements dak-antenne + antenneversterker
zal dit gaan. Zelf ontvang ik met zo'n dakantenne stations tot zo'n 100 km afstand.
Op een kamerantennetje zal dit 99% zeker niet lukken.
Wat de chauffeuer al schreef de signalen zijn gewoon heel wisselend
wanneer er zich gebouwen of heuvels tussen de zender bevinden.

Antwoorden (3)

Volgens de kaart van digitenne zit je te ver in België om nog ontvangst te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring met Digitenne in de vrachtwagen leert dat de ontvangst van Digitenne heel afhankelijk is van invloed van bebouwing vlak in de buurt.
In de geschetste situatie en de kwaliteit en plaatsing van de (versterkte) antenne.
In de randgebieden van Digitennezenders kan het gebeuren dat je niet alle clusters zenders kunt ontvangen, je mist dan 5, 10 of zelfs 20 zenders uit het pakket terwijl de overblijvende clusters nog met storing te ontvangen zijn.
Op die plek zul je trouwens wel de twee Belgische kanalen kunnen ontvangen, die worden ongecodeerd in België uitgezonden.
Zelf heb ik wel eens in Zuid-Limburg zowel Nederlandse als Duitse en Belgische zenders storingsvrij gekeken terwijl ik toch buiten het theoretisch zenderbereik was.
Alles hangt dus af van plaatselijke mogelijkheden en antennehoogte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slechts met een meer-elements dak-antenne + antenneversterker
zal dit gaan. Zelf ontvang ik met zo’n dakantenne stations tot zo’n 100 km afstand.
Op een kamerantennetje zal dit 99% zeker niet lukken.
Wat de chauffeur al schreef de signalen zijn gewoon heel wisselend
wanneer er zich gebouwen of heuvels tussen de zender bevinden.