Kunnen flatscreens nog steeds 'inbranden'? Of is de techniek inmiddels ver genoeg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Inbranden op flatscreens is geen fabeltje. Ik heb op mijn bureau twee verschillende LCD schermen waar keurig Windows kruisjes ingebrand zijn. Echter is de techniek tegenwoordig zo veel beter dat zoiets niet met een paar minuten (of misschien wel uren) zal gebeuren. Het kan dus wel, maar je moet er echt je best voor doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens hebben veel Plasma schermen daar wel nog last van. Dat zal voornamelijk in de eerste dagen van gebruik zijn en veel fabrikanten hebben daar slimme oplossingen voor gemaakt zoals screensavers of verschuivend beeld. Check de info op de site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, flatscreens branden niet meer in. Plasma-televisies zijn nog wel ietwat gevoelig voor inbranden.
AWM
14 jaar geleden
LCD screens branden niet in, Plasma tv's daarin tegen wel, daar wordt een softwarematig truc uitgehaald wat het inbranden alleen vertraagd, daaraast zijn plasma's ongeloofelijke energievreters zodat ze totaal niet interesant zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ze hebben aanpassingen gedaan op de flatscreens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle toestellen kunnen inbranden, maar je moet hem dan wel heel lang op een zelfde beeld houden met voorkeur harde kleuren. dit krijg je als je bv je dvd speler op pauze zet met je tv nog aan en dan voor ongeveer 8 uur. bij plasma schermen zal dit zelfs na een half uur al gebeuren. dus zoals je leest valt het wel mee.