Ik wil mijn TV (Panasonic Viera TX-L32C5E) graag beter afstellen. Heeft iemand de (geheime) toets-combinatie om in het service-menu te komen??

Ik heb vorige week deze tv gewonnen bij de DvdB,
Nou wil ik een gekregen paard niet in de bek kijken,
maar met de kleurweergave ben ik totaal niet tevreden!

Er is een te groene weergave in de lagere middentonen &
een te blauwe weergave in de hogere lichten.
(de zwarte pieten leken vorige week meer groenige pieten!)

Het type is een Panasonic Viera TX-L32C5E
of het equivalent in de US is (volgens mij) "TC-L32C5"

Wat ik eigenlijk wil, is toegang tot de "engineering mode/setup"
die is aanwezig in bijna iedere tv, en bestaat uit een combinatie van knopjes op zowel de AB als op de TV, waardoor je wat meer afregel mogelijkheden hebt.

Is er iemand met een service-manual?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor dezelfde serie type L32C10 staat in de Service manual:
How to enter Service Mode:
• Set the Bass to maximum position, set the Treble to minimum position then keep pressing the INDEX button on the remote control and press the down button (-/v) on the TV set, this will place the TV set into the Service Mode 1.
Key Command
• Press the RED / GREEN buttons to step up / down through the functions.
• Press the YELLOW / BLUE buttons to alter the function values, to alter White Rasters use +/- buttons
• Press the OK button after each adjustment has been made to store the required values.
• To exit the Service Mode, press the "N" button.

Succes met afstellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, dit was niet de goede combinatie,
maar het moet wel in de buurt liggen.
In de meeste antwoorden die ik tegenkom
zitten inderdaad de -V en i toets. Ik moet dus nog even doorpuzzelen.
De handleiding op de site van Panasonic geeft ook aan hoe je in het systeemmenu kunt komen. Pagina 21. Hier is het moeilijk uit te leggen, maar alles staat beschreven .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De normale instellings-mogelijkheden van de tv (die uit de handleiding) zijn veel te beperkt om een goede kleurbalans in te stellen.
Ik zoek echt iemand met een service manual.