Zijn de 3d brillen die je in de bioscoop krijgt ook goed voor mijn samsung 3d tv?

Ik heb sinds vandaag geprobeerd te gamen in 3d met COD: black ops en Halo CE: anniversary maar het beeld is een beetje dubbel; bij COD is mijn wapen min of meer goed zichtbaar en de omgeving dubbel/wazig, bij Halo is mijn wapen juist dubbel/wazig en de omgeving goed zichtbaar, de tekst die ik zie is vrijwel compleet onleesbaar. Ligt dit aan het feit dat ik een bioscoop 3d bril gebruik of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Nee, dat werkt niet, en dat geef je zelf al aan. In de bioscoop werkt het met gepolariseerd licht, en de brillen zijn dan passief; bij TVs thuis is het (meestal) met actieve shutterbrillen, die om en om het beeld voor linker- en rechteroog doorlaten.
gvrox