hoelang gaat een lcd tv ongeveer mee?

ik heb van iemand gehoord dat ze vrij snel stuk gaan, na ongeveer 5 jaar. klopt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

branduren als hier boven beschreven is wat anders dan levensduur. de lcd plaat kan misschien wel 30.000 branduren mee maar de elektronica misschien niet. Ga gewoon van 10 jaar uit dat de lcd/plasma of led mee gaat. Alles wat hij langer meegaat is mooi meegenomen korter klinkt hard maar pech want de reparatie kosten vliegen tegenwoordig de pan uit en de aankoop prijs van een nieuw scherm steeds lager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ligt eraan hoe jij er mee omgaat!
meestal geeft men 2-4jaar garantie op een lcd tv.
Dat is al vrij lang, daarnaast hangt het er vanaf waar en hoe je je lcd tv neer zet.
Of het voldoende koeling etc. krijgt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lichtbron van een LCD-tv gaat wel tussen de 10.000 tot 25.000 uren mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diverse bronnen hebben het over tussen de 50.000 en 75.000. Dit is door de fabrikanten opgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en bondig, bij normaal gebruik en een goed product is 10-15 JAAR waarschijnlijker dan 5 jaar.
Voorbeeld, ik was een van de eerste Nederlander met een LCD scherm (was 1000 gukden voor een 15'' MET subsidie)
en die doet het nog prima.
Man wat heeft dat ding een uren gemaakt.
Ik meen dat ik die begin 90er jaren gekocht heb, we zijn nu 2010!! (wel heb ik de helderheid van de lamp direct op 50% gezet.
Houd dus goede moed....