Wat is erg. Hij zal niet gelijk kapot gaan als je dat een keer doet, maar goed is het niet. De meeste moderne televisies (en LED-tv's zijn per definitie niet zo oud) hebben een soort ingebouwde computer. Op de computer draait software en door de tv op standby te zetten wordt deze software netjes afgesloten. Als je zomaar de stekker eruit trekt dan is dat hetzelfde als dat je een computer uitzet dmv een harde reset. Het kan zijn dat het de volgende keer langer duurt met opstarten of dat er een nieuwe update binnengehaald moet worden. Maar een goede tv moet een plotseling spanningspiek of uitval van stroom aan kunnen. Als je het altijd doet kan dat op termijn wel schadelijke gevolgen hebben, maar over een keertje zou ik me niet zo druk maken. Mijn advies is wel om de tv eerst op standby te zetten en daarna de stroom eraf te halen. Dat kan door de stekker eruit te halen, maar ook met zo´n handig stekkerblok met schakelaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dit is niet erg, Wel moet je met nieuwere tv LED schermen uitkijken, deze zitten tegenwoordig aan gesloten op het internet en kunnen updates aan het installeren zijn dan kan het wel schadelijke gevolgen hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zal er niet kapot van worden, nee. Wat lijkt me slechter zijn grote temperatuurverschillen tussen omgeving en interne elektonica en dan met name hem aan of uit doen in een warme kamer net nadat hij lange tijd in een magazijn lag of zoiets.