op marktplaats staan zgn projectie tv,s....kan je deze ook als pc scherm gebruiken?

ik verbaas me overigens over de lage prijs die ze voor deze dingen vragen....toch heerlijk groot scherm...is toch zalig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Dat hangt helemaal van het type scherm af wat je op het oog hebt. Er moet dan een rgb 8 aansluiting aanwezig zijn, waarmee je het scherm met de monitor-uitgang van je computer kan verbinden.

Dat gezegd hebbende, in principe kan het dus wel, maar de reden waarom men die tv's massaal wegdoet tegen bodemprijzen is het feit dat ze een behoorlijke opwarmingstijd hebben, er een ventilator in de grotere modellen zit om te zorgen dat de lamp niet oververhit raakt. En de lamp die er in zit, zal wel zijn beste tijd hebben gehad, dat kun je merken aan flets beeld, nog langere opwarmingstijden etc. De lampen die in zo'n tv gaan hebben een heel erg beperkte levensduur en zijn -als je er nog aan kunt komen, belachelijk duur.

Verder is de kijkhoek van zo'n scherm belabberd, maar als je er recht voor gaat zitten valt dat mee gelukkig. Ook hebben de meeste projectietv's een behoorlijk lage reactiesnelheid en zul je bijvoorbeeld bij het spelen van games erg veel hinderlijke waas op je sherm zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb weleens een projectie-tv zien staan in een mediamarkt en mijn eerste gedachte was ook gelijk, wie koopt dit nou als je dit naast andere tv's zet. Het was gewoonweg flets. Overigens zijn er rear-projection tv's met HDMI en vast ook VGA, dus de eis voor een 8pin RGB kabel is niet zo nodig. Ik weet ook niet eens zeker of dat wel goed aan te sluiten is op een VGA aansluiting.