Wat werkt beter: een externe harde schijf of een mediaplayer? Het wordt aangesloten op een Philips TV ambi light 42". Het doel is films kijken MKV.

Voor heen heb ik wel eens geprobeert met een USB stick of een oude externe harde schijf aan de tv, maar ik merk dat het beeld niet vloeiend loopt van mijn *.MKV bestanden. Mischien ligt het aan de snelheid van de USB of misschien heeft het te maken met hoeveelheid frames per seconde? Europees is 25, Amerikaans 24???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een externe mediaspeler zal bijna altijd beter werken (zoek wel een goede/of stel weer een vraag hier). Dat het stotterend gaat ligt of aan de verwerkingskracht van de mediachip of aan (zoals je zelf al zegt) judder wat veroorzaakt wordt door het snelheidsverschil in filmmateriaal (24fps) en PAL(25fps) maar vaker NTSC(30fps) en een tv/apparaat die het niet goed uitzendt of een tv die het intern ombouwt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jouw reactie. Helaas heb ik geen functie op de tv kunnen vinden waarbij ik het framerate aan kan passen. Hopelijk zal de judder verdwijnen icm een exterene mediaplayer, nu moet ik alleen nog de juiste vinden die ook MKV aan kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een mogelijkheid een laptop/desktop op je tv aan te sluiten, dan kan je veel meer knoeien met framerates. Je kan dan zelfs je computer vertellen dat hij een 24fps accepterende tv aan zich heeft hangen (videokaart programma). Zo kan je kijken waar het probleem zit. Ook kan je zien of het een prestatie probleem is of judder, je ziet een constante stotter bij judder en een grove stotter (framedrops) bij prestatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen nemen judder niet eens waar, of alleen als je het ze verteld, prestatie stottering zie je eigenlijk altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede feedback. Kun je mij voor de duidelijkheid uitleggen waarom een mediaplayer beter is dan een externe HD? kun je de toegevoegde waarde omschrijven thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vergelijkt eigenlijk de TV (de tv heeft de chip in zich die de videobestanden decodeert, de HDD is een dom opslag medium) met een Mediaplayer. Een mediaplayer is er speciaal voor gemaakt, bij de TV is het een van de vele mogelijkheden. Een mediaspeler wordt nog wel eens geupdate, de software van de TV specifiek bedoelt voor het decoderen van videocontent niet vaak lijkt me. Het beste is je PC direct aan je tv hangen, dan kan je in de toekomst ook codecs afspelen die nu nog niet bestaan, met mediaplayerchips (of het nu in een tv of in een mediaspeler is) is dat altijd een probleem.