pc via HDMI aangesloten op tv en heb nu beeld. wil het beeld opnemen wat de pc afspeelt op de tv. Kan ik dit door mijn Humax iHDR-5200c laten opnemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, want die heeft geen HDMI ingang (en kan alleen maar het signaal van de kabel-tv opnemen).
gvrox
11 jaar geleden
Ja, als je een tweede HDMI poort op je pc hebt en deze met een hdmi- to -scart kabel op de scartingang van de Humax aansluit.

Je kan natuurlijk het beeld ook via de Humax zien en dan heb je de 2de HDMI-poort niet nodig. Maar dat is wel zonde van de beeldkwaliteit. Rechtstreeks kan je dan namelijk zien in HD, de opname via de scart echter niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Die SCART aansluitingen zijn voor de TV, en de ander is om een VCR of DVD speler aan te sluiten. En dat signaal is niet op te nemen, het apparaat heeft geen MPEG2 of H.264 encoder aan boord.
gvrox
11 jaar geleden
http://www.humaxdigital.com/global/products/new_manual/UM_iHDR5200C_100GB_10-0616.pdf zegt "You can record the digital TV or radio programmes only. The external AV inputs can’t be recorded." op pagina 34 (35 volgens de PDF reader)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd, in de specs staat dan weer: "1x TV-Scart en 1x VCR/DVD-scart voor opname"
gvrox
11 jaar geleden
Ja, voor opname op een videoband (of DVD-R) van wat de Humax afspeelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou kunnen. Mocht dan wel eens duidelijker in de specs vermeld staan.
ronaldP
11 jaar geleden
Scart is alleen een output of een 'through-port' wat zoveel inhoud dat de decoder (humax) er niets mee doet behalve doorgeven.