Is er verschil in beeldkwaliteit van tv via de kabel of via glasvezel?

Is de beeldkwaliteit van digitale (HD-)tv beter bij kabel (bijvoorbeeld van UPC), of bij glasvezel (bijvoorbeeld van xs4all), of maakt dat niet zoveel uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Glasvezel is beter want de bandbreedte is groter. ECHTER als je geen Full HD TV hebt is het zinloos, dan merk je er niks van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Theoretisch zeker, maar heb je ook bewijs dat er glasvezel aanbieders zijn die hogere bandbreedte toekennen aan HD-kanalen? En dat dat een zichtbaar(testbaar) beter beeld geeft dan de bandbreedte die nu geleverd wordt door kabel.
Maak niet uit, zolang de bandbreedte genoeg is voor de doorgifte van het HD signaal, is de kwaliteit precies het zelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelfde verhaal. Meer bandbreedte per zender levert in het algemeen een betere kwaliteit op. Alleen lopen providers niet te koop met die gegevens...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier wat leuks gevonden: http://www.totaaltv.nl/nieuws/7303/Hogere_bandbreedte_HD-zenders_via_glasvezel_nog_niet_bij_KPN.html
Glasvezel geeft snelheid van het licht. Full-HD en toekomstige verbeteringen zijn dan erg geschikt met glasvezel. Ook is internet dan veeeel sneller en is de kwaliteit van vaste telefonie beter.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Zowel in glas als in een kabel van koper gaan de signalen met ongeveer 2/3 van de lichtsnelheid in een vacuum, dus daar kan het verschil niet liggen. Bovendien verwar je hier latency met throughput.