Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb slecht ontvangst op onze vierde en vijfde tv door splitters, hoe los ik dit op?

Waar de tv stroom het huis binnen komt split de draad in tweeën (draad 1 = begane grond) (draad 2 = 1e verdieping). Draad 1 gaat naar tv 1 en tv 2 (goed ontvangst). Draad 2 gaat via tv 3 (goed ontvangst) naar tv4 (slecht ontvangst) naar tv 5(slecht ontvangst). Hoe krijg ik dat tv4 en tv5 weer goed ontvangst hebben?

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
897

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Antwoord van gast118420 is op zich goed.
Wil er alleen aan toevoegen dat je direct na de versterker de aansluitpunten zo veel mogelijk verdeeld.
Wanneer je bijv. 1 punt direct (zonder splits) aansluit op je 1e toestel, KAN je signaal te hoog worden, wat ook niet wenselijk is. Analoge tv's kunnen dan bijvoorbeeld 'doorslag' van zenders kunnen krijgen (andere zenders storen degene waar je naar zit te kijken maar ook andere fenomenen zijn mogelijk.

Sommige versterkers hebben een draai-knopje waar je de versterking mee kan regelen. Je kan dan een beetje experimenteren....

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees nu wat beter naar je tv-setup maar denk dat je niet veel kwaad kan.
De ene streng zitten 2 TV's en de andere 3 dus dat is redelijk gebalanceerd......
(Lees meer...)
ronaldP
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Twee dingen.
1. Antenne versterker
2. goede (kwaliteit) splitters.

Toegevoegd na 6 minuten:
Leesvoer:
http://www.kabelkeur.nl/aansluitgids/checklist-voor-extra-tv-aansluitingen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste is alle splitters vervangen door EEN (actieve) splitter met genoeg uitgangen!
En die installeren zo dicht mogelijk bij het punt waar het naar binnen komt.
Nadeel is dat je extra kabel nodig hebt.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/941633/KabelTV-splitter-6-weg/SHOP_AREA_17495&promotionareaSearchDetail=005
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eerst maar eens naar een versterker van het signaal. Hier een site waar jij je eerste informatie vandaan kan halen. http://www.antenneversterkers.nl/antenneversterker.php
Bij elke splitsing treed er signaalverlies op. Dit signaal is te versterken door een actieve versterker (op stroom dus) en dit moet zo vroeg mogelijk in het signaal beginnen en dat is dus bij binnenkomst in het huis (TV/Radio doos aan de muur in meterkast of zo). Steek er wat tijd in en je hebt een goed acceptabel signaal op elke tv. Succes ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet ervoor zorgen dat alle kabels uit 1 zegmaar poort komen .en draai een beetje aan die kabels . anders moet je een hogere kwaliteit kabels kopen en splitter . het ligt ook een beetje aan de soort provider je hebt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding