hoeveel contrast ratio heeft een lcd/led tv nodig voor een goede kwaliteit?

en wat betekend een "MEGA" contrast ratio? Hoeveel is dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

'Mega' betekent letterlijk een miljoen. Maar hier is het gewoon gebruikt als 'erg veel/hoog'. Het is feitelijk een marketing ding en een onzinterm. Sowieso wordt de werkelijke contrast zelden gemeld. Het is altijd in dynamische vorm, en daaraan kun je niets afmeten.

Verder moet je onthouden dat het slechts een specificatie is. Aan de hand van specificaties kun je tegenwoordig amper stellen of iets wel of geen goede televisie is.

Kortom, ik zou helemaal niet van specificaties uit gaan, en gewoon een flatscreen kopen die goede besprekingen heeft op de gespecialiseerde websites of door een verkoper die er verstand van heeft (zijn er helaas te weinig van) aangeraden wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

400 minimaal