Ik heb een samsung LE-32D550 televisie gekocht. Kan daar elke CI+ CAM module in? Of is dat ook nog afhankelijk van het merk of tv-provider?

De CI+ module vond ik wat prijzig om direct aan te schaffen (80 euro). Zonder deze module heb ik nu al digitale TV, omdat het bij ons niet gecodeerd is.
Voor de premium-pakketten, heb je wel een smartcard nodig. Als ik dat zou willen, waar vind ik dan een voordelige module?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, je kan daar niet elke CI+ module (of CAM module) voor gebruiken. Dit is namelijk afhankelijk van de tv-aanbieder. Een CI+ module voor Ziggo is bijvoorbeeld weer niet te gebruiken voor UPC. Er zit namelijk een codering in de CI+ module die dit voorkomt. Let er dus goed op welke CI+ module je nodig hebt. Van sommige kabelaanbieders kan je de module ook alleen maar kopen via de kabelaanbieder zelf.

Succes.

Johan van Kieskeurig.nl