Als ik een full hd televisie koop, Moet ik dan ook een HD tv abonnement hebben? Aangezien er in de meeste pakketten meestal wel 8 HD zenders inzitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niks, ongeacht het aantal HD-zenders. Zit je bij ziggo of upc?

Antwoorden (5)

Standaard zenders krijg je dan in HD.

Toegevoegd na 57 seconden:
En nee hiervoor heb je geen aparte abonnement nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan bij Ziggo niet voor de meeste HD-zenders bij UPC weer wel een extra abbo nodig.
Het hangt er vanaf of de zenders die je het meest kijkt, gratis in HD worden uitgezonden. ALs dat zo is, lijkt me een extra abonnement niet nodig.
paulus811
11 jaar geleden
Een HD-televisie kan ook prima SD-beelden weergeven. Maar om optimaal te kunnen genieten van je TV is het natuurlijk wel leuk om je favoriete zenders in HD te kunnen zien. Je zult zelf moeten afwegen of de HD-zenders die je standaard krijgt voldoende is, of dat je meer wilt betalen voor nog meer HD-zenders.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een digitaal SD beeld is al heel veel mooier dan een ruiserig analoog beeld, maar dat ruiserige hangt dan weer van je kabelsignaal af.
Welke zenders je in HD kunt krijgen, en of ze wel of niet betaald zijn, hangt van je provider af.
Bij Digitenne zijn het er nul. Betaald of niet.
Via satelliet kun je tientallen gratis HD kanalen ontvangen, maar voor de nederlandse zenders zul je moeten betalen.
Via de kabel hangt het er vanaf waar je woont en wie je aanbieder is.

Vergis je niet: ook op de (meeste) HD zenders is maar een kwart van de programma's echt HD. De rest is opgepoetst SD, en dat oppoetsen kan je TV, of je digitale ontvanger, ook vrij goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan tegen betaling een HD pakket erbij nemen maar dit is niet nodig. Ik kijk KPN it op een Full HD tv en het is spatzuiver. HD geeft idd mooier beeld maar zolang je er extra voor moet betalen wacht ik wel ff ermee. Let bij aanschaf wel op dat je minimaal 100 hertz neemt.