Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn tv vervangen voor een nieuwe plasma tv !nou heb ik hem op mijn geluidsinstallatie aangesloten en heb ineens een zware brom in het geluid ?

hoe kan ik dat verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
811

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat je je audio output in je tv moet instellen.
Deze staat nu te zacht waar door je versterker van je geluid installatie te veel moet versterken.

Dus het volume van je tv hoger zetten en je geluid installatie lager. dan zou de brom weg moeten zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u versterker aangesloten is door middel van die tulpstekkertjes kan u het audio uitgang geluid niet regelen met uw TV.
Dat brommen komt bijna zeker van een verkeerde aansluiting, waarschijnlijk ergens een verkeerde massa al of niet aangesloten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brom kan 3 dingen betekenen:
- Er zit iets niet goed met de aarde (geaarde stekker in een ongeaard contactdoos of iets dergelijks of kabel geeft niet god contact
- er loopt een audiokabel langs een 220V kabel en de 50 Hz stoort op de audio (kabels wat uit elkaar halen kijken of dat helpt
- er is (intern of instelling) op de televisie of op de versterker iets mis.
(Lees meer...)
ronaldP
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding