3d bril gaat beperkt mee?

sinds kort heb ik een tv met passief 3D systeem (lG) met bijgeleverd 7 gepolariseerde 3D brillen, net als je ze in de bioscoop krijgt. Werkt echt super, maar nu hoorde ik van iemand dat je die brillen maar beperkt kan gebruiken omdat ze dan niet meer goed zouden werken. Dit lijkt mij heel sterk , het lijkt mij toch dat als je netjes met deze brillen omgaat deze lang genoeg mee gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

De brillen van een passief 3d systeem zullen niet slijten als je er vaker door kijkt. Gezien de werking van dat systeem, met glazen met een verschillende polarisatie richting is dat gewoon onzin.

Je zonnebril gaat ook niet slechter werken als je er vaker door kijkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik maar hopen dat ik door het vele kijken er ouder uitzie in de spiegel. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kijk zelden in de spiegel; zo blijf ik er jong uit zien (denk ik zelf)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houden zo adrie, dan blijf je je ook jong voelen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om er ouder uit te gaan zien moet je niet vaker,
maar vooral heeel veeel langer in de spiegel kijken ;-)
Dit soort brillen van jou zullen absoluut niet slijten door er door heen te kijken. Het is eigenlijk een gewone bril maar dan met de mogelijkheid er 3d beeldmateriaal mee te bekijken.

Ik denk dat die iemand niet helemaal goed ingelicht was en het over actieve 3d brillen heeft gehad, deze zijn inderdaad wel gevoeliger voor slijtage door gebruik. Maar dat valt ook nog heel erg mee.