Iets vollediger:

HD Reader is 1280 bij 720 pixels
Full HD is 1920 x 1080 pixels

Ful HD TV's beschikken vrijwel altijd over één of meerdere HDMI ingangen en optioneel over DVI/VGA/Component etc. HD Ready displays beschikken niet altijd over HDMI, zeker de oudere modellen niet. Deze bevatten op zijn hoogst één component ingang. Check dus ook welke apparaten en hoeveel je aan wilt sluiten.

3D Ready bevat alle hardware voor 3D behalve de brillen
4K (nog niet verkrijgbaar) bevat een resolutie ongeveer 4X dat van Full HD. De eerste uitzendingen in 4K zijn tijdens de Olympische Spelen van 2012.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog iets vollediger: HD-ready is niet een resolutie maar een label wat iets zegt over de minimale specificaties van een televisie. Als je vandaag de dag een HD-ready tv vindt zonder HDMI ingang mag je hem linken. Een HD-ready toestel moet altijd over danwel een HDMI danwel een DVI ingang beschikken. http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_ready
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@eldeejee: De 3D versie dat is eigenlijk het nieuwste van een volledige beleving van de tv? Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Het is niet dat ik hier op uit was, maar wil wel even weten of dit meer toevoeging geeft aan het tv kijken? En treden er geen complicaties op bij het kijken van tv zoals hoofpijn misselijk enz?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsjah, 3D blijft heel persoonlijk. Ik kan er echt van genieten, maar de kwaliteit verschilt enorm. Active Shutter zie je het meest en geeft de meeste 'knippering'. Polarisatie is wat dat betreft veel mooier, maar echt een enorme investering. Of je het 3D effect echt kan waarnemen hangt er van af of je problemen met je ogen hebt. Er zijn mensen waarbij het niet werkt. Datzelfde gaat op voor wel of niet misselijk worden. Je zal het dus ergens moeten ervaren om te weten of het voor jou werkt en plezierig is. Niemand kan je dat van te voren garanderen. Ik weet echter wel dat ik er heel blij mee ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja, er is ook nog autostereoscopisch (zonder bril). Dat werkt prima op een 3DS, maar ik heb nog geen TV's meegemaakt waar dit echt goed liep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het beste even naar de bioscoop gaan, en een even een mediamarkt induiken om te kijken of ze een model aan het showen zijn met brillen. 3D in de bioscoop vind ik echt 3x niks, op een tv heb ik nog geen echte ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel

Andere antwoorden (2)

Over het algemeen zie je bijna geen verschil en ook de volledige pixels kan hij aan. Het heeft meer te maken met kwaliteit van de weergave. Zie bronvermelding de verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschil HD ready en Full HD

Zoals hierboven uitgelegd zegt HD dus iets over de beeldresolutie. Bij een HD ready televisie betekent dit dat de beeldresolutie minimaal 1280 bij 720 pixel is. Full HD wil zeggen dat deze televisies een nog hogere beeldresolutie hebben van 1920 x 1080 pixel (of beeldpunten). Daarnaast beschikken beide typen tv’s van digitale aansluitingen ook wel HDMI of DVI aansluitingen genoemd.

Full HD geeft scherper beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
conclusie: full Hd zou beter zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Full HD is alleen beter als er ook 1080p content op getoond wordt. Als er geen HD-content op komt moeten alle pixels alleen maar meer uitgesmeerd worden over het beeld.