De aansluiting voor de koptelefoon van mijn tv is stuk. Ik wil toch via een koptelefoon luisteren naar de tv.

Bestaat er een draadloze koptelefoon die je niet hoeft aan te sluiten via de aansluiting voor de koptelefoon? Zo ja: welke en hoe kan die dan aangesloten worden?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

ja dat bestaat, zo kan je jack-plug via scart doen en kan je gewoon met je normale kop telefoon blijven luisteren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan een adapter kopen: scart naar 3.5 jack, dan kan je er een (draadloze) koptelefoon op aan sluiten. Volumeregeling via de TV.

http://www.allekabels.nl/Scart-Verloop/60/351/Scart-Kabel.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
zie reactie andere antwoord.
Op uw TV toestel zitten ook 2 tulp aansluitingen, een gele en een rode, dit is het L- en R-kanaal van uw audio uitgang.
U kan die overbrengen naar uw muziekversterker en daar uw koptelefoon op aansluiten ofwel een kabeltje kopen met enerzijds de tulpstekkertjes en anderzijds de jackaansluiting voor uw koptelefoon, dit zal goedkoper zijn de scart.
PS: eenmaal uw audio overgebracht is op uw versterker kan u ook luisteren via uw boxen.

Toegevoegd na 21 uur:
Verduidelijking van de uitgangen welke ik bedoel tav 1000µF.
1e foto TV: rechts is een BNC connector.
Links daarvan de 3 RGB video aansluitingen.
En links daarvan de 2 tulp-audio uitgangen (rood en gelig, normaal is dit wit)
2e foto versterker: uiterst links 2 audio inputs met elk 2 tulpaansluitingen rood en gelig voor R en L stereo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet elke TV heeft dat. Voor het gemak kan je ook een tulp-> audio jack snoertje bij de action halen. Scheelt je weer een versterker. Het volume moet dan wel op de hoofdtelefoon geregeld worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rood wit is audio. geel is video
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry 1000µFarad maar uw uitleg klopt niet, ik heb het over het audio signaal terwijl u spreekt van video composiet 3x (RCA). Ik zal mijn antwoord aanpassen met een foto van die audio tulp L+R (geel+rood)