32 inch tv of toch een 42 inch tv?

hallo, ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe televisie. Ik ga voor een 3D televisie (passief systeem) van LG. Nu zit ik te twijfelen tussen een 32 inch en 42 inch (er zit niets tussen in helaas). Qua kijkafstand zit ik meestal maximaal 1,5 - 2 meter van het beeld af. Mijn kamer is niet heel groot (ca. 12 m2). Maar omdat het om een passief 3D systeem vraag ik mij af wat 'mooier' uitkomt qua beeld? Ik heb al veel opgezocht via internet/informatie in winkels maar ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met wat het mooiste beeld geeft? 42 inch lijkt mij iets te groot voor mijn kamer en ben bang dat ik dan details mis? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Dit kun je het beste vergelijken in de winkel wat je persoonlijk het mooiste vind.
Dit is namelijk heel erg persoonlijk.
Wel kun je misschien wat kleiner pakken, wanneer je wel eens beelden kijkt dat minder scherp is (zoals DIVX). Kijk je 3d films op blu-ray dan is hoe groter wel hoe mooier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze houden als stelregel 5x de diameter van de tv als kijkafstand.

Dus 32 inch zou voldoende zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Mooi, alleen spreken we bij beeldschermen van diagonaal, niet van diameter. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja idd.
Ik heb ook een even grote kamer en een 32 inch tv vind ik groot genoeg maar 42 inch is wel heel groot. Maar het ligt er ook aan waar je hem voor wil gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het je echt om 3D gaat zal ik zeker de 42" nemen, heb zelf ook een 3D tv van LG, de LW650S!
Maar 3D kan je maar beter zo groot mogelijk kijken voor de beste ervaring naar mij mening, iMax vind ik ook veel mooier dan de normale 3d bioscoop films.
Vind het echt top en ben blij dat ik de 42" heb genomen, zou eigenlijk nu de 47" willen!