Als ik mijn laptop op de tv aansluit met mijn HDMI kabel krijg ik een stuk beeld niet te zien op mijn televisie, hoe te verhelpen? (beschrijving)

Mijn laptop heb ik met een full-hd kabeltje aangesloten aan de tv, maar op mijn tv, als ik een programma op maximaliseren heb staan, is de werkbalk (boven) uit het zicht.. Hij staat dan op 'volledig scherm en schaal behouden'. De resolutie staat op 1440*900, het maximale wat de tv kan, maar als het deze resolutie zou moeten kunnen weergeven, waarom doet hij dat dan niet? Het lijkt mij dat de tv de hoogte niet kan weergeven..

Mijn simpele hoofd had het idee, om het beeld te zetten op 'beeld centreren' dus dat heb ik gedaan. Vervolgens is het nog erger geworden, mijn 'tweede beeldscherm' bedekt 1/4e van de totale tv-oppervlakte, en hij staat op de maximale resolutie. Hogere resolutie's geven zeer onscherp beeld...

Heeft iemand een idee hoe te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.4K

Antwoorden (2)

Op je tv kun je dit vaak instellen. Kijk even de beeld instellingen van je tv door, of start je pc opnieuw op terwijl hij Met de hdmi aan gesloten zit. Het kan zijn dat de laptop zelf de juiste instellingen naar je tv stuurt, dit doet hij alleen tijdens het opstarten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je tv op OVERSCAN staat in het menu moet je zoeken naar overscan en deze off zetten, soms heet het pixel for pixel.

Als het dat niet is komt het omdat de beeldverhouding van je tv(16:9) niet overeenkomt met je laptopscherm (16:10). Een oplossing is om dualmonitor of beeldscherm uitbreiden te gebruiken en de exacte resolutie van je tv in te stellen (1920x1080 bijv.). Je kan dit instellen bij de driver van je videokaart of bij resolutie (als je rechtermuisklikt op je bureaublad).