waarom kan ik geen zenders opzoeken?

ik heb mini tv , en ik heb geen kabeltv, dus wil ik graag via VHF of UHF kanalen opzoeken, maar ik heb het idee dat niet kan zonder aansluiting van kabel. Ik wil graag mogelijkheden weten. Mijne kleine tv is xiron.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In Nederland is sinds enkele jaren geen TV.uitzending meer te ontvangen via de VHF of UHF kanalen. De mogelijkheden zijn om je Xiron ontvanger mee te nemen op vakantie naar het buitenland maar dan moet je (je wel laten) informeren of daar het ontvangen van VHF of UHF uitzendingen mogelijk is. Ook kun je je Xiron net als in Nederland aansluiten op 'de kabel' omdat deze wel het VHF of UHF signaal doorgeven.
Zonder 'kabel' is je Xiron TV ontvanger hier in Nederland eigenlijk waardeloos. Mvg. TX
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jammer!! Zeker voor mensen die geen kabel of iets anders heeft. Om zo gratis ned 1 , ned 2, ned 3 te kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel via je computer. Nu kan ik mijn antwoord uit gaan breiden maar doe het maar in reactie.Ik gebruik een Hybrid TV stick van Zolid en ontvang ned 1,2,en 3 alsmede de regionale zender. Gaat ook mee op vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wilde ik weten! Dat niet mogelijk is! Maar gelukkig kan net nog op kabel worden aangesloten.

Andere antwoorden (3)

Analoge TV via de ether is al enkele jaren niet meer mogelijk.
Je zult het via de kabel moeten doen of een digitale decorder moeten gebruiken zoals bv digitenne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jammer, zeker voor doven, want horenden kunnen overal op radio. Bestaat er mini decoder , of speciaal apparatuur om dit mogelijk te maken, of is dat ether gewoon helemaal uit lucht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt moeilijk er moet dan een usb of scart aansluiting zijn. Een andere optie is om een nieuwe mini TV te kopen waar wel een DVB-T tuner in zit. Ned 1, 2 en 3 kun je gratis ontvangen. Wil in nederland meer zenders ontvangen dan kun je een abonnement nenem bij digitenne. Dan moet er wel een kaarthouder in de mini TV zitten.
Vb. van nieuwe mini TV's
http://www.beslist.nl/products/elektronica/elek_draagbare_televisies/c/merk~100880+101198
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaarthouder voor smartcard van digitenne. Het lijkt erop dat deze niet op de mini TV aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog meer:
http://televisie.twenga.nl/dvb-t-tuner-draagbare-lcd-tv.html
Zoals in de andere antwoorden al stond is via de ether in Nederland geen analoge TV meer te ontvangen.
Wel kun je zonder abonnement op Digitenne overal in Nederland digitaal de zenders 1,2 en 3 plus de regionale zender van de provincie ontvangen.
Je zult dus een nieuwe mini-TV kunnen kopen waarmee digitale TV ontvangst mogelijk is, of een DVB-T stick die in de USB-poort van een computer past.
Als je het hele aanbod van Digitenne wilt ontvangen dan kun je een abonnement voor € 9,- per maand afsluiten voor ruim 25 zenders.
De smartcard van Digitenne kun je in sommige TV's met een CI-module steken, anders heb je een los decoderkastje voor Digitenne nodig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij het zoeken naar een nieuwe TV moet je er dus wel op letten dat de TV geschikt is voor DVB-T.
(Digital Video Broadcast - Terrestrial, of te wel Digitale Video Uitzendingen via etherzenders)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hoef ik niet weten, want ik ben al Canaldigitaal als abonnee, maar ik wou weten hoe met xiron zat zonder kabel en decoder, en ik heb antwoord gekregen, die zal ik zonu markeren als beste antwoord.
er bestaat een digitaal usb ontvanger met piepklein antennetje voor eventueel de laptop voor een klein prijsje . Bij o.a Conrad verkrijgbaar .In het andere geval heb je wel een grotere decoder nodig .