Hoe stel ik internet in op mijn Samsung 3D TV ?

We hebben een Samsung LED 3D TV, maar we krijgen er geen internet verbinding op.
We hebben een dongel van Netgear, aanbevolen gekregen door een verkoper, alleen we krijgen er alsnog geen internet op. Op de tv via het menu kunnen we ook niet kiezen uit draadloos internet.
als we erop klikken staat er : kies uit kabel of draadloos internet, zodra we dat doen kunnen we alsnog alleen kiezen uit kabel.
Weet iemand wel hoe je hier internet op krijgt want het is nogal frustrerend, omdat het ons niet lukt.
En nee een Samsung USB hoefde niet zij de verkoper, een netgear zou het net zo goed moeten kunnen doen.

plzz help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk echt dat de dongel het probleem is.
Ik heb zelf een Samsung internet TV en die doet het alleen maar met de samsung dongel.

Het probleem zit hier in: Een wifi dongel heeft drivers nodig, ieder merk heeft zijn eigen drivers.
Dit zie je als je de usb dongel in je pc of laptop steekt, dan zal windows de drivers installeren of er om vragen.
In de Samsung TV's zit maar 1 soort drivers en dat zijn die van Samsung, een ander merk zal dus niet werken helaas.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: Als je een dongel vind met dezelfde chipset als die van Samsung kan het eventueel wel, ze zijn via ebay wel te bestellen als je goed zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes, en denk er aan, verkopers hebben niet altijd gelijk.
Een Samsung Dongel is trouwens duur, kun je geen kabel van je router naar je tv trekken? Dan heb je ook internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien staat je router ingesteld dat nieuwe apparaten niet zomaar kunnen connecten. Beveiligd via mac adres misschien?
denk dat bovenstaande uitleg wel klopt. Wat je nog kan proberen is om de TV tijdelijk even via een kabel te verbinden en kijken of er een software-update beschikbaar is.
Misschien dat deze de dongle wel ondersteund (ervan uitgaand dat het een vrij standaard ding is qua ondersteuning.
ronaldP
12 jaar geleden
Toevallig dit weekend de Samsung Dongle WIS 09 binnen voor mijn Samsung tv. Aangesloten op USB 1; ging uit zichzelf zoeken naar netwerk en WPA2 code ingevoerd en voila Internet op de tv.
Het lijkt me het handigst dat je de Netgear terugbrengt naar de winkel en omruilt voor de WIS 09 - deze kost rond de 50-60 €.
Een kennis van mij heeft ook dezelfde tv als jij en daar zat de dongle zelfs ingebouwd, misschien bij die van jou ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
las je een vaste draad kun trekken naar je tv dan heb je wel de beste verbinding bij VOD Video on Demand ( via de Samsung apps MovieMAx of Pathe )