TV Opnemen met een Philips LED-TV?

Sinds kort nieuwe TV, nu zit daar opnemen geïntegreerd in, maar heb je een USB-stickje voor nodig, maar hoe groot moet het geheugen eigenlijk zijn voor ongeveer een goed uur opnemen? ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ok laten we zeggen dat de TV een beetje kan comprimeren (misschien kun je opzoeken in welk formaat de TV de video opslaat?). Het simpelste en meest gebruikte compressie algorithme is mpeg 2 (.mpg filmpjes kom je nog steeds overal tegen). Wat alternatiever (maar ook overal aanwezig) is divx/xvid, met een .avi extensie. Al zijn die vaak wat verder gecomprimeerd en zou je TV dus een wat heftigere chip moeten hebben (en meer tijd nodig hebben) om de video op de stick te zetten.

Dan is er nog het probleem van de resolutie. Net zoals bij een digitale fotocamera: hoe meer megapixels, hoe meer ruimte het beeld in beslag neemt. Dus als jij een HD tv hebt, en je dus ook HD video wilt opnemen, dan kost dat heeeel veel ruimte (de resolutie is 1280x720 of zelfs 1920x1080 beeldpunten).

Bij die resolutie kun je er gerust vanuit gaan, zelfs bij hoge compressie, dat 1 uur video een GB aan ruimte inneemt. Op z'n minst!
Ik neem aan dat degene hierboven ook GB bedoelt ipv MB.
Er zijn foto's groter dan een MB dus dat slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met 1 MB kan je ongeveer 1 uur opnemen. afhankelijk van wat je opneemt. als er veel beweging is bij sport bijvoorbeeld heb je meer MB's nodig.

Toegevoegd na 21 uur:
sorry MB moet GB zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 1 MB 1 uur video opnemen?
Sorry maar ookal lopen de verschillende compressie methodes nogal uiteen, 1 MB slaat nergens op.
1 MB is zelfs voor een word doc nog niet heel groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja sorry type fout. heb de gebruiksaanwijzing er even op
nageslagen 1 GB voor 1 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou even je antwoord aan kunnen passen. :D