Kunnen 2 blu ray-apparaten ingesteld worden op 1 router om Netcast en LG Remote op allebei te gebruiken? Of moet ik een 2e router hebben?

In de woonkamer staat een blu ray-apparaat gesynct met de router (Sitecom). Met Nero Media Home 4 kan ik gebruikmaken van Netcast. Op de tv en blu ray in de slaapkamer wil ik hier ook gebruik van maken, maar ik krijg het niet ingesteld. Er zit wel een UTP-kabel in. Kan dit niet omdat er maar 1 router in het huis staat?
Blu ray 1 heb ik draadloos kunnen installeren, maar bij blu ray 2 kan het alleen bekabeld, en dan lukt het niet.

Wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 2 uur:
Merk/type: LG blu-ray BD660

Toegevoegd na 3 uur:
Wanneer ik de Blu-ray aanzet komt er te staan: WLAN is losgekoppeld. Ook wanneer ik het apparaat weer uitzet.
Wanneer ik naar LG premium wil gaan krijg ik te zien: geen verbinding met het netwerk. Dus het zou aan de bekabeling moeten liggen, denk ik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het aantal Blu-ray apparaten maakt niet uit, zolang je voldoende ingangen hebt op de router. Het zal dus eerder een instellingsfout/probleem zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je goed de handleiding van de blu-ray speler in de slaapkamer gevolgd?

Toegevoegd na 3 minuten:
Niet alle blu-ray spelers zijn streaming apparaten overigens, de netwerkverbinding is soms alleen voor updates/speciale Blu-ray content e.d. dus NIET(altijd) om je divx'en van een server/pc te bekijken.

Toegevoegd na 3 uur:
Zat ik nou goed dat je een bekabeld netwerk probeerde te maken zonder kabel?

Je kan meestal op twee manieren een netwerk aanleggen, het kan altijd bekabeld, dan moet er dus een netwerkkabel in je BR-speler (die je in je router plugt) en als je een nieuw apparaat hebt kan het soms draadloos. Heb het even nagekeken en dat type heeft geen Wi-Fi.

Je zal dus moeten boren of een kabel trekken door bestaande buizen of gaan knoeien met een wireless repeater. Als het ware een tweede router die je in dit geval naast je br-speler zet en bekabeld aansluit en die dan met wat instelwerk (als het uberhaupt lukt) zichtbaar wordt op je netwerk.

Ik denk dat de eerste twee optie vlotter en goedkoper zijn.

Toegevoegd na 4 uur:
Hier nog wat info over een draadloos repeater.

http://idefix.net/~koos/draadloosnetwerk/draadloosnetwerk.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al uitgesloten dat het niet in de bekabeling zelf zit? Dus goede kabel die daadwerkelijk in je router zit. Heb je al even je laptop bijv. op die kabel aangesloten (wifi even tijdelijk disablen op je laptop) en zo geprobeerd internetverbinding te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef ook even br-speler merk/nummer op, dat is ook handig. (NIET HIERONDER MAAR VOEG BIJ BIJ JE VRAAG!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoewel ik geen garantie kan geven dat het met een tweede router of beter repeater gaat lukken. Een boorgat of kabel trekken gaat altijd goed komen.