heeft iemand ervaring met digital hard disk recorder Cisco 8485 HD dvb?

mijn oude Humax is defect en hij ziet nog onder garantie (bij Ziggo gekocht), maar hij is niet meer leverbaar...dus vandag heb ik van Ziggo een Cisco 8585 HD dvb gehad.....zonder afstanbediening....en zonder handleiding! Ik heb geen idee hoe het werkt, kan ik een universel afstandbediening gebruiken? En, moet ik de bekabeling veranderen om de HD goede te kunnen ontvangen? Is die Cisco een goede apparaat omdat ik zag heel veel klachten op internet! Ik heb het gevoel dat ik word heel mooie in de maling genomen door Ziggo!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb geen ervaring met de HDD maar, je kunt deze ontvanger bedienen met een universele afstandbediening.. bijvoorbeeld eentje van logitech, deze ondersteund bijna alles omdat deze ook geupdate kan worden. En ik weet niet wat je huidige bekabeling is maar om van de hd kwaliteit gebruik te maken dien je de receiver op je televisie aan te sluiten met een ''HDMI kabel. (liefst zo kort mogelijk). verder kun je geloof ik gewoon de huidige bekabeling gebruiken, anders had ziggo deze er bij moeten leveren. Mis je verder als nog een kabel contacteer dan even Ziggo. Ook als je toch een originele afstandbediening wilt wat logisch is, dit hoort er gewoon bij te zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn inderdaad veel problemen, maar daar zijn er veel van verholpen bij de laatste firmware-update. Het is verder een mooi apparaat met veel mogelijkheden. Er zijn veel mensen die het apparaat zonder problemen gebruiken. Het is dus helemaal niet zo's slechte deal! Meer informatie kun je vinden op het form van Ziggo-gebruikers.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier kun je eventueel een vervangende afstandsbediening kopen:
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1080364

Toegevoegd na 4 minuten:
Omdat met de Cisco ook interactieve TV mogelijk is, moet je een zgn. retourgeschikte kabelversterker hebben. Deze wordt normaal gesproken door Ziggo met het apparaat meegeleverd.
bamibal