Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geeft mijn satellietontvanger geeft signaal meer?

Wij hebben thuis een satellietontvanger en gisteren was ik aan het zappen en opeens kreeg ik geen beeld meer vervolgens heb ik op het stand-by knop gedrukt en reageerde ook niet.
Vervolgens trok ik het stekker eruit en daarna ik de stekker terug in de stopcontact stak Kwam dit tevoorschijn "8888".
En daarna toen ik dit proces nog eens herhaalde omdat het niet meer reageerde kan ik niets meer zien op het display van de satellietontvanger?

Wat moet ik nu doen? En wat is nu gebeurd met onze satellietontvanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het display zwart blijft lijkt het er inderdaad op dat de ontvanger voortijdig aan zijn einde is gekomen....
Het zou nog kunnen zijn dat de '8888' een indicatie was dat er een software update geladen werd. Als je die onderbroken hebt door de stekkeractie is de kans groot dat de schade aan de software onherstelbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas voor Ankof, maar ik denk dat je gelijk hebt. Een ontvanger opnieuw flashen is erg lastig.
+je

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is je smartcard verlopen (Canal+)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de nederlandse zenders kon ontvangen zit er een smartcard in de ontvanger.
Of het display op zwart gaat als de kaart verlopen is? Dat lijkt mij niet erg waarschijnlijk.
Misschien is je ontvanger niet canal digitaal goedgekeurd en ontvangt hij de updates niet.
Wat je kunt doen is proberen je kaart in een goedgekeurde te doen bij vrienden, kenissen ,buren en dan je eigen ontvanger terug zetten in fabrieksinstellingen en opnieuw in te stellen.
Op de site van canaal digitaal staan vele oplossingen voor ontvangers.

Link 2 kun je ook proberen om je smartcard te heractiveren dit werkt ook ooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding