hoe berekenen ze het totale kijkers van een programma ?

toen straks las ik dat er gisteren een miljoen kijkers waren voor de match duitsland - belgie, maar hoe berekenen ze dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Door middel van steekproeven. Ze vragen een klein deel van de bevolking en dat vertalen ze dan naar de rest.
Het zou ook zo kunnen zijn dat elke tv een zendertje heeft (misschien in zo'n upc-apparaat?), maar dat weet ik niet zeker..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt onderzoek gedaan bij een representatieve groep, zie http://www.kijkonderzoek.nl/kijkonderzoek/
Als je weet hoeveel procent van een representatieve groep kijkt, weet je ook hoeveel procent van het totaal aantal kijker s heeft gekeken.