Hoe krijg ik mijn televisie uit de standby (slaap) modus?

Ik had eerder vandaag m'n digitale ontvanger even uitgezet en na een tijdje springt m'n tv dan in de slaapmodus. Ik moet 'm dan eerst via de afstandsbediening van de tv weer aandoen, voor ik m'n 'digitale afstandbediening' van UPC kan gebruiken. Maar dat lukt dus niet.

Hoe kom ik erachter of m'n tv kapot is of m'n oude afstandsbediening? Op de tv zelf zit geen knop om 'm uit de standby te krijgen. Ik heb al de stekker uit het stopcontact gehaald, maar als ik die er weer indoe, staat de tv nog steeds standby.

Toegevoegd na 33 minuten:
Toevoeging: via m'n camera in m'n telefoon weet ik inmiddels dat m'n afstandsbediening wel signaal geeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de afstand bediening van UPC niet ingesteld op je tv, zodat je die kan gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan 'm gebruiken als afstandbediening voor m'n digitale zenders enzo, maar niet als afstandsbediening voor de tv

Het beste antwoord

Je kunt beginnen met het vervangen van de batterijen van je TV-afstandsbediening.

Overigens hebben veel tv's wel gewoon knoppen waarmee je van zender kunt wisselen. Als de tv in stand-by staat, gaat met deze knoppen ook vaak de tv aan.

Toegevoegd na 21 minuten:
Veel tv's reageren ook op het inschakelen van de decoder, helemaal als deze via Scart is aangesloten.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Batterijen! Dat is een goede. (Dat deed ik natuurlijk als eerste ;-) ) De knoppen op de tv zelf reageren niet als-ie in standby staat; hebben ze nooit gedaan, dus daarmee kan ik ook niet controleren wat er nou precies kapot is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij doet 't weer. Uiteindelijk werkt het wel met de knoppen op de tv. Bedankt!