- een VGA-kabel gebruiken (helaas kun je in de meeste tv's geen VGA-kabel pluggen, dus dat valt waarschijnlijk af)
- een VGA-naar-RGB-kabel gebruiken. Die moet je dan waarschijnlijk zelf in elkaar knutselen. Ook moet je tv RGB-signalen accepteren (over SCART bijvoorbeeld). Probleem: ook softwarematig moet je het een en ander regelen op je eeePc. Als je dit niet goed doet kan dit schadelijk zijn voor de tv!!! Als het allemaal wel lukt heb je wel een goede beeldkwaliteit.
- er zijn kastjes te koop waarmee je een VGA-signaal kunt omzetten in composite (gele tulp) of s-video. De beeldkwaliteit laat echter vaak te wensen over.
- er zijn volgens mij ook wel een soort van 'externe videokaarten' verkrijgbaar die je aansluit op een USB-poort. Vervolgens kun je daar middels bijvoorbeeld composite (gele tulp) of s-video een tv op aansluiten.

De beste en meest gebruikersvriendelijke oplossing zou zijn om voor je tv een soort van 'media extender' of 'media center' te kopen. Eigenlijk een soort uitgeklede computer die films via het netwerk en/of andere media af kan spelen op de tv, en vaak te bedienen is met een afstandbediening. Een hele mooie en niet al te dure oplossing is een omgebouwde xbox voorzien van het open source 'Xbox Media Center (www.xbmc.org)', voor een prikkie te koop op Marktplaats
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

tv aansluiten op pc
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door een kabeltje van je computer naar je tv te trekken en dan via windows mediaplayer slepen naar je tv scherm
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan inderdaad de computer aansluiten op je tv of je kan bij UPC aanmelden. Daarbij krijg je kastje voor digitale tv. Daarbij zit ook automatische uitzending gemist op.
Plus nog gratis films enzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tip: in de nieuwe Windows Media Center zit mogelijk Uitzending Gemist als kanaal ingebouwd.
Je hebt dan een verbinding met de TV (zie hierboven) nodig, en je moet de output van de PC/laptop op TV zetten (op mijn laptop Fn-F8).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor het beste advies zou ik nog een paar dingen willen weten:

- welke aansluitingen zitten er op de videokaart van de computer?

- welke aansluitingen zitten er op de televisie / flatscreen?

- wil je het beeld gelijktijdig op je televisie EN op je monitor kunnen weergeven?

- ik neem aan dat je niet alleen beeld wilt maar ook het geluid wilt horen van de computer. Wil je dat horen via de televisie, via de stereo installatie of via de luidsprekers van de PC?