Hellup......VR aansluiten op Digitenne

Weet niet wat ik moet invullen bij video uitgang en bij VCR scart type.heb een Panasonic NV-F-70. Stond bij de vr alleen AV. En hoe krijg ik het voor elkaar dat de zenders van digitenne corresponderen met de zenders van de VR? Wil ook graag van de tv opnemen n.l. Of moet dat weer helemaal opnieuw..en zo ja...hoe dan ook alweer?

HI5
Annette

Toegevoegd na 7 uur:
uh...en hoe weet je of je een single of twintuner hebt....en wat is een twintuner.....

Toegevoegd na 8 uur:
begrijp het nu na wat googelen...voel me toch een beetje belazerd...moet ik dus ook nog zo'n twintuner aanschaffen voor zoiets simpels! Dat zeggen ze er niet bij....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met digitenne kan je geen zenders in de video instellen. Je digitenne decoder werkt als kanalenkiezer voor zowel het tv kijken als het opnemen.
Je sluit de digitenne ontvanger aan met een scart kabel naar zowel de tv als de recorder. Je zet de digitenne ontvanger op de zender die je wilt opnemen en op de recorder selecteer je de aansluiting waarop je de digitenne ontvanger hebt aangesloten (AV1 of AV2). Op deze manier kan je opnemen.
Heb je een single ontvanger dan kan je niet één zender opnemen en tegelijkertijd een ander kijken, hiervoor heb je een twintuner nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze videorecorder is wat ouder, maar misschien nog steeds te gebruiken. AV betekent Audio/Video. Dat betekent dat bij die aansluiting het beeld en geluid word toegevoerd. Eerst is het nodig te weten als je een single of twin tuner hebt. Google even op het type nummer of kijk in de specificaties van de gebruiksaanwijzing als die voorhanden is.
Het uitgaande signaal van een single tuner kan je via de scart (AV) op de videorecorder opnemen. De video moet je op EXT1 of EXT 2 AFSTEMMEN. (afhankelijk met welke AV1 of AV2 je de video met de Digitenne hebt gekoppeld)
Dus niet een nummer (1,2,3, enz. programmeren bij het gebruiken van een Digitenne tuner. Maar altijd AV1 of AV2.
Als je een single tuner hebt kan je dus tijdens het opnemen niet het ene programma opnemen en naar een ander kijken. Schakel je de Digitenne tuner om naar een andere zender, neem je de overschakeling en nieuw programma op.
Als je een twin tuner hebt, kan dat wel.
De video mag je ook niet omschakelen anders neem je niets op, daar het signaal altijd via de AV ingang binnen komt.