wat is de langste HDMI kabel op de markt? (ivm met data loss na bepaalde lengte)

ivm koppelen pc aan tv

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze zijn er zelfs van 20Meter en te verlengen met koppelstukjes
zie:
http://www.hdmikabelshop.nl/hdmi-kabels.html?hdmi_aansluiting=205&kabellengte=105&gclid=CIDz_s6QhqsCFYcm3godgHsI0g

De maximaal te gebruiken lengte is van veel dingen afhankelijk.
- De sterkte van het signaal dat de kabel ingestuurd wordt, dit verschilt van apparaat tot apparaat.
- De gevoeligheid van het apparaat dat het signaal moet ontvangen.
- De kwaliteit van de gebruikte HDMI kabel, een "goede" kabel heeft minder verlies dan een "goedkope" kabel.
- De elektrische storingen vanuit de omgeving, een lange kabel vangt meer storing op dan een korte kabel.
- Het gebruik van HDMI koppelstukjes en HDMI schakelaars, hoe minder hoe beter.

Het is van tevoren dus nooit te zeggen of een HDMI kabel van 15 meter lengte probleemloos gaat werken. Het is ook niet zo dat apparaten van bekende merken hierin beter presteren dan goedkope apparaten.
Je kunt wél stellen dat de kans op succes groter is bij het gebruik van goede kabels.
Neem in ieder geval nooit een langere kabel dan strikt noodzakelijk is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alle info over HDMI-kabels

http://www.hdmi-kabel.be/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Vooral: Neem in ieder geval nooit een langere kabel dan strikt noodzakelijk is.

Andere antwoorden (2)

Je kan 20 meter HDMI kabels kopen, echter geven deze bij sommigen geen beeld of beeldfouten. Dit is niet op voorhand te zeggen, nu geld namelijk wel dat een goede(duurdere) kabel wel het verschil kan maken, terwijl dat bij korte lengtes allemaal niks uitmaakt. Wat ook van belang is, is dat je zo weinig mogelijk stekkers en plugjes er tussen hebt zitten. Ook geeft de ene videokaart een iets sterker signaal af dan de andere en ik kan me ook nog voorstellen dat de ene tv ook beter het signaal doorgeeft dan de andere. Oftewel het is met 20 meter (of meer als dat bestaat) nooit goed te zeggen of het gaat lukken. Met 15 meter zou het bijna altijd moeten lukken en met 10m heb ik nog nooit van problemen gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een oplossing voor je aansluitprobleem: HDMI via je stopcontact.
Het werkt hetzelfde als de bekendere HomePlug technologie, ofwel internet via je stopcontact.
Dezelfde soort techniek kan ook hdmi-signalen via het stopcontact streamen. Het kan hd-afspeelapparatuur beelden naar tv's in andere vertrekken overbrengen zonder signaalverlies.
Zie de bronnen voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dat geld zou ik toch gewoon even kijken of een lange HDMI kabel werkt. Maar wel een mooie oplossing als je echt lange lengtes moet overbruggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of als je op meerdere plekken wilt kunnen inpluggen, je kunt op deze manier door je hele huis heen het signaal ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel weer vet ja, kan je je eigen in-house HD-zender maken.