Is dit een goede tv voor films en gaming?

http://www.hannspree.com/EU/EN/Product/Televisions/LEDTVs/SV42LMNB/Detail.aspx?sort=2&page=1&attrs=42

Prijs bij Redcoon: 440 E.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, in de specificatie zie ik nergens 24p staan, dit houdt in dat je bij bij Blu-rays of directe conversies daarvan(x264.mkv) telecine judder zal ervaren, oftewel een stotterend beeld vooral bij horizontale camera bewegingen.

Daarnaast is Hannspree volgens mij een monitorfabrikant die er omdat het tegenwoordig zoveel op elkaar lijkt ook maar tv-schermen maakt. Ik heb iig nog nooit ergens een Hannspree tv-review gezien. Maar na wat zoekwerk:

Using a disc of dedicated test patterns further exposes the picture flaws of the SV42LMNB. While there's good colour gradation in green, yellow, magenta and cyan, blues and especially reds show a serious lack of subtlety – which is one of the causes of the flat-looking SD pics. Greyscaling, however, is much more consistent.

Other patterns reveal the set's motion-handling to be quite poor, with a drop in detail during horizontal and vertical pans. There's little judder, just an unappealing blurriness. Activating the 100Hz mode helps alleviate the problem, but you have to then accept the somewhat artificial looking images being crafted by Hannspree's picture processing as well as occasional artefacting when the silicon can't keep up.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denk bij aanschaf aan meerdere dingen. O.a. Hoe krijg ik service en support na aanschaf?
Velen hebben toestellen die wat minder bekend waren in Nederland gekocht, en hadden grote moeite om hun problemen opgelost te krijgen.
Ik geef altijd het advies: Koop beter een A-merk, waarbij je iets meer verzekerd bent van service. Hoe aantrekkelijk een aanbieding ook lijkt.