waarom bromt mijn tv?

ik heb een schotel antenne en decoder
om tv te kunnen kijken, maar soms bromt
de tv zacht en dan weer hard.
(verschilt soms ook per zender)
h e l l u p ;-(

Toegevoegd na 47 minuten:
dank U maar
-het betreft hier een chalet zónder
geaarde wand contact dozen.
(de buiten aansluiting is wél geaard)
-Ik gebruik geen tulp stekkers, maar scart
-het geluid vd decoder staat al op 100%

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Is het een Samsung tv? Zo ja dan heb je kans dat het een fout in de productie is. Heb zelf ook een bromtv. Ik ken iemand die bij de Mediamarkt werkt en heeft dit aan mij uitgelegd (ja, mijn tv is geaard).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is een Samsung Sinc Master 2032mw LCD
bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (4)

Mijn ervaring met brommende a/v apparatuur is dat een geaard stopcontact wonderen doet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Behalve dan dat een TV geen randaarde steker heeft.
dit kan een kwalitatieve mindere kabel zijn waarbij ik direct moet denken aan de scart kabel of indien je die gebruikt, de rode en witte tulpstekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook Zo zijn dat je geluid van de tv hard staat maar dat je het geluid van de decoder zacht heb staan. Zet het geluid van de decoder volledig aan en het geluid van je tv zacht dan zal het over zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak is een brom het gevolg van een aardlus in het systeem. Die brom komt dan van de 60Hz van het lichtnet.
Het is belangrijk om te gaan bepalen waar nu die brom vandaan komt. Zo te zien heb jij dus een tv, een decoder, de schotel. Misschien nog een audio-installatie aangesloten op de tv, of nog andere apparaten.
Wanneer die brom dus aanwezig is, kan je zaken gaan uitsluiten en isoleren, door wat kabels en apparatuur los te koppelen. En dan heb ik het over de signaal kabels en over de stopcontact kabels. Niet alles tegelijk afkoppelen, maar structureel en afzonderlijk.
Uiteindelijk zou je een conclusie kunnen trekken voor welke kabel/aansluiting/apparaat nu die brom wordt veroorzaakt.

Als voorbeeld, als je alles loskoppeld en die brom is er nog steeds, dan is het de tv zelf. Maar is die brom dan weg, dan zit de oorzaak NIET in de tv maar dus ergens anders. Zo ga je steeds dieper het systeem in.