Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het moeilijk om de interactieve HD recorder van Ziggo zelf te installeren?

Ik ben dat apparaat nu aan het bestellen en moet kiezen voor 'zelf installeren' of 'installatie door monteur' voor de somma van 70 euro. Ik wil graag weten of ik (of mijn handige zoon) dit zelf kunnen en of dat verstandig is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
767

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je nu al TV hebt van Ziggo, dus als er al een wandcontactdoos aanwezig is, dan is het niet moeilijk. Er zit natuurlijk een beschrijving bij.
En als je er niet uitkomst, is er vast wel een handige buurjongen, o.i.d. Die 70 euro kun je beter in je zak houden.

Toegevoegd na 26 seconden:
uitkomt, moet daar staan.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Licht eraan of je hiervoor nog wel is een decoder hebt geïnstalleerd zelf vind ik het heel makkelijk gewoon
Met de handleiding erbij lukt mij alles !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet "alléén maar " over even dat apparaat aan Uw Tv aansluiten. Dus ja het is verstandig, de ontvanger is zonder enige moeite aan te sluiten. Dit doe je direct op de kabelaansluiting bij de televisie. Daarna sluit je de ontvanger aan op de televisie met een SCART-aansluiting of in het geval van een HD-ontvanger zelfs een HDMI- of componentaansluiting.

De ontvangers van Ziggo beschikken ook over aansluitingen voor geluidsapparatuur om op die manier het digitale geluid volledig tot zijn recht te laten komen. De handleiding kan je ook informatie geven over het aansluiten van een digitale harddiskrecorder of videorecorder.

Bij de ontvanger worden ook de benodigde kabels geleverd. Aanleg van kabels en boorwerk is niet nodig.

Anders leest U de aangeboden gebruikershandleiding. U kunt dan altijd nog inschatten of het moeilijk is.

https//static.ziggo.nl/images/handleiding-interactieve-televisie-installatie-hoofdaansluiting_tcm14-1916pdf

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding