Hoe komt het dat scartkabels nooit goed passen?

Je moet ze altijd stevig aanduwen anders floepen ze gelijk weer uit het kontakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zijn er 21 pennetjes die precies moeten passen. Dat vergt wat kracht. Als er zelfs 1 een beetje scheef zit, is het wringen om het er goed in te krijgen. De pennen zijn kort dus bij de minste beweging zit de stekker al scheef zodat of het geluid of het beeld het niet doet. Dit is een klacht die veel voorkomt. Door deze problemen zal de scart langzaam verdwijnen. Er komen voorlopig wel nog apparaten met sc art, maar HDMI ook steeds meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de bedoeling, anders wordt het signaal niet goed doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ze dan stevig vastzitten, scart kabels hoef je niet dagelijks in en uit te pluggen dus is er prettig als ze net niet helemaal op elkaar aansluiten qua grootte waardoor de scartkabel vastklemt.

soms zie je het ook bij stekkers dat de 2 pinnen schuin naar elkaar staan, hierdoor klemt de stekker beter in het stopcontact.