Mijn tv heeft opeens geen beeld meer, alleen geluid. Wat is er aan de hand?

Net deed alles nog normaal en opeens was het beeld weg. Als ik hem opnieuw aan doe zie ik een smalle streep midden op het scherm en daarna valt ook dat weg en is alles zwart., Het geluid doet het wel. Wat is er aan de hand? Is dit te repareren? Tv is ca. 7 jaar oud en deed het altijd prima.

Toegevoegd na 1 uur:
Een dik uur later doet de tv het opeens weer... moet ik me zorgen maken dat hij het snel begeeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
36.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij overleden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is ziek.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
hallo onze tv philips deet vanmindag ook in een keer geen beeld wel geluid wij hebben nu de stekker er uit en afwachten hoe kan het aan liggen

Het beste antwoord

Gelet op je klacht is het een toestel met een beeldbuis. Als de verticale afbuiging (aansturing) wegvalt dan wordt het beeld gemute (uitgezet) om te voorkomen dat de streep inbrand. Daarom zie je geen beeld en wel geluid.
Dat je de streep ziet, betekent dat de hoogspanning werkt.
Je geeft aan dat het toestel het weer doet, wat op kan duiden dat in dat gedeelte een los contact zit wat met solderen verholpen kan worden.
Dit zal door eer technicus moeten gebeuren en zo spoedig mogelijk om te voorkomen dat de onderdelen er omheen door pulserende spanningen sneuvelen.
De kosten hoeven niet hoog te zijn, maar hangen van de eerlijkheid van de monteur af.
Soms verzinnen ze er van alles bij. Het zou makkelijk ter plekke kunnen gebeuren, maar veel monteurs nemen het toestel alleen mee wat meer kosten met zich mee brengt.
Iemand die handig is en wel eens gesoldeerd heeft zal dit niet kunnen, want hij moet exact weten waar hij de verticale afbuiging kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kijk eens of alle stekkers er nog goed inzitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord hoor
ik laatst alleen beeld en geen geluid bleek de scart los te zitten
+
Ik denk dat de hoogspanning weerstand doorgebrand is.

Toegevoegd na 1 minuut:
GA NIET ZELF OP ONDERZOEK UIT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop dat de verticale afbuiging van de beeldbuis de geest heeft gegeven. Deze klacht komt natuurlijk alleen bij oude TV's met beeldbuis voor, platte LCD-schermen hebben geen afbuiging.
Omdat er tegenwoordig vrijwel geen TV's met beeldbuis verkocht worden is het wellicht een mooie gelegenheid om eens een nieuwe platte TV te kopen.
Reparatie zal wel mogelijk zijn, maar omdat de prijs van een LCD TV momenteel al dicht in de buurt komt van de reparatiekosten aan het oude bakbeest zou ik hem niet meer laten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dik uur later doet de tv het opeens weer, ik weer beeld. Moet ik me zorgen maken dat de tv het binnenkort begeeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal vaker gebeuren, dus niet te vroeg juichen.
Als het een TV met beeldbuis is dan is mogelijk de verticale afbuiging defect. Dit kan gerepareerd worden maar ik zou wel eerst een prijsopgave vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dik uur later doet de tv het opeens weer, ik weer beeld. Moet ik me zorgen maken dat de tv het binnenkort begeeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal vaker gebeuren, dus niet te vroeg juichen...
Waarschijnlijk heb je, je monitor niet aangezy haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen PC, maar een TV!
Als je een zelfde soort tv terug wil hebben kan je te kust en te keur sosm zelf gratis af te halen .nl
maar reparatie is niet meer aan de orde
tijd voor wat nieuws
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is reparatie niet meer aan de orde?
capthavoc
12 jaar geleden
Omdat je daarvoor meer geld kwijt bent dan een
nieuwe (tweedehands)
kwestie van economie
Bovendien begeef je in de wereld van profiteur die je van alles kunnen vertellen over wat er allemaal wel "niet" mis is
ze kunnen je van alles vertellen.
of je moet gewoon een goeie kennis hebben die het als hobby heeft maar dan nog.
dan kan je alsnog beter een tweedehands kopen
en deze aan hem geven zodat als ie hem kan repareren, weer door kan verkopen maar ja die dingen leveren nix meer op dus
je blijft er vaak mee zitten.
Zoals reeds eerder gezegd: de verticale deflectie (afbuiging) is defect. Als de tv het na een uur opnieuw doet is dit waarschijnlijk te wijten aan een uitgevonkt soldeerpunt. Waarschijnlijk kan dit hersteld worden enkel en alleen met het betreffende soldeerpunt op te warmen met een soldeerbout. Het is alleen de vraag hoeveel een tv-hersteller hiervoor aanrekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tv had zaterdag een uurtje dit probleem, daarna deed hij het opeens weer en tot nu toe heb ik weer gewoon beeld. Moet ik er rekening mee houden dat dit binnenkort weer gebeurt?
Ik weet niet hoe je aan je TV signaal komt. Ik heb zelf met een satellietschotel sinds kort het probleem dat het beeld wegvalt en het geluid aan blijft. Schijnt aan verouderde software te liggen van de ontvanger. Na opnieuw kiezen van het kanaal is het probleem ook bij mij verholpen. Vernieuwen van de software zou 25 euro kosten.