HDMI/DVI werkt niet op Samsung televisie (zie uitleg).

Ik wil mijn laptop aansluiten op mijn televisiescherm van Samsung. Achteraan is een poort die HDMI1/DVI heet en ik heb een kabel die achteraan in die poort gaat en aan de andere kant de DVI aansluiting heeft voor mijn laptop. Echter, wanneer ik de 'source list' op HDMI1/DVI zet en mijn laptop aan heb staan, verschijnt er een 'no signal', scheck signal cable. We hebben hetzelfde probleem wanneer we met een kabel via de PC-ingang werken. Onze televisie is nog recent. Bovendien was het de eerste keer met de PC-ingang wél gelukt. Wat kan daar nou toch aan de hand zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd ja je kunt proberen om op FN en F10 tegelijk te drukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt idd doen wat hierboven staat en anders via configuratiescherm naar de eigenchappenn gaan van beeld. Daar kun je ervoor kiezen naar bv 2 schermen uit te zenden.

Het beste antwoord

Ik vrees dat je te maken hebt met de beruchte compatibiliteit. DVI en HDMI zou gelijkwaardig moeten zijn, echter in de praktijk geeft dit heel vaak problemen. Ik eerste instantie was er DVI, daarna heeft men HDMI ontwikkeld met steeds weer andere versies, gezien men eigenlijk te vroeg van start is gegaan en de specs nog niet algemeen waren geaccepteerd. Ik heb op mijn werkkamer ook nog een Samsung plasma (107 cm) staan met DVI ingang en lang niet alle apparaten draaien daar goed op.