De contacten van mijn afstandbediening van mijn tv zijn vervuild hoe kan ik die schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weet je dat ze vervuild zijn?

Het beste antwoord

ABSOLUUT geen contactspray spuiten zoals in de eerdere antwoorden staat. Dat zou ook geen zin hebben, want de spray komt niet op de goede plek aan. Maar het helpt ook niet. Wat je wel moet doen: Hem openmaken. Dat is soms wat ingewikkeld, maar zoek een schroefje in het batterijcompartiment en met wat wrikken moet ie te openen zijn. Uiteindelijk vind je een 'matje' met je knopjes met aan de onderzijde zwarte plekjes. En een print waar die zwarte plekjes kontakt moeten maken. Al die dingen schoonmaken met een wattenstaafje met wat spiritus.
(zwarte plekjes en printbaantjes). Daarna weer in elkaar proberen te prutsen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima (en enige juiste) antwoord.
NOOIT contactspray gebruiken, dan kan je beter je AB direct in de recycling gooien.

Andere antwoorden (2)

contactspray er op/in spuiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je de contact punten van je knopjes of van de batterij? Die van de batterij zou je schoonkunnen maken dmv wattenstaafje met wat ammonia!