Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke tablet heb ik nodig voor TV-, Youtube en Facebook kijken en mail lezen?

Goedennacht ik wil een tablet aanschaffen waarop ik tv wil kijken (en youtube, facebook) mail wil lezen. Mijn vraag welke specs moet zo'n tablet hebben qua geheugen en opslagruimte?

Ritsuka
2 weken geleden
Stap eens een winkel in van je mobiele telefoon provider, daar verkopen ze ook tablets en kunnen ze je adviseren. Ik had daar laatst ook een mooie tablet gehaald, waar ook een simkaartje in zat (waardoor ik ook via 4G op internet kon)
Inekez1
2 weken geleden
Voor alleen kijken heb je aan de minimale opslagruimte van hedendaagse tablets genoeg. Je hoeft geen grote bestanden op te slaan als je alles online kijkt. Een simkaart is ook niet nodig als je via wifi wil kijken. Je kunt je mobiele telefoon gebruiken als wifi-punt als je niet thuis bent. Kost wat extra batterij gebruik, maar scheelt je een hoop geld in aanschaf van de tablet (zonder sim is goedkoper) en je hebt geen extra maandelijkse kosten voor het simkaart abonnement van je tablet. Vrijwel alle tv-zenders en streamingsdiensten kun je tegenwoordig gewoon online kijken. Voor een deel van de zenders kan dat gewoon gratis (npo.nl, kijk.nl). Waar je wel op moet letten is hoe en waar je wil gaan kijken. Verwacht je veel omgevingslicht en/of reflectie in je scherm, kies dan voor een model met glas waarbij je daar minder last van hebt. Houd ook rekening met vingerafdrukken op een spiegelend glas als je veel met je vingers aan het scherm gaat zitten. In plaats van een dure tablet met speciaal glas, kun je soms beter kiezen voor een goedkoper model met een aparte screenprotector die je op je glas plakt. Daarmee is je glas meteen beter beschermd tegen breuk als de tablet een keer valt of stoot.
KleinDuimpje
2 weken geleden
Een mobiel heb ik om te bellen, appen en onderweg soms voor internet.
Thuis gebruik ik alleen een tablet. Doe ik echt alles mee: filmpje kijken, YouTube, goeievraag, mijn mail, bestellen, foto’s maken en bewerken. Je kunt het zo gek niet bedenken. Ik mis geen computer of laptop voor deze dingen. Mijn partner begrijpt dat niet ;-)
Mijn oude moedertje doet ook alles met een tablet.
Kortom, je kunt bijna geen verkeerde tablet kopen.
Ik vind het handige dingen. Licht, overal te gebruiken, veel mogelijkheden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Voor een tablet waarop je lekker tv kunt kijken, YouTube en Facebook wilt gebruiken, en e-mails wilt lezen, kun je het beste kijken naar een paar belangrijke specificaties.

Probeer een tablet met minimaal 2 GB RAM, zodat alles soepel draait. Voor opslag is 32 GB vaak het minimum, maar 64 GB of meer is handiger als je veel apps of media wilt opslaan.

Daarnaast is een goed scherm belangrijk voor het kijken van video's, dus zoek naar een tablet met een Full HD-display voor betere beeldkwaliteit. Tot slot is een batterij die lang meegaat ook fijn, vooral als je uren achtereen wilt kijken of browsen.

Wie heeft er tips voor de beste tablets voor dit gebruik? Welke heeft jullie voorkeur en waarom?
(Lees meer...)
2 weken geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing