Hoe kan ik de locatienauwkeurigheid functie uitschakelen op mijn lenovo tablet?

Mijn zoon heeft een lenovo tablet. Batterij loopt vrij snel leeg en het viel mij op dat 'locatie' aanstaat. Ik kan deze voor batterijbesparing echter niet uitzetten. Als ik er op klik ga ik naar instellingen en daar staat onder het kopje locatieservices 'google-locatienauwkeurigheid.' Deze kan ik echter niet uitzetten (tekst is lichtgrijs gebeurt niks als ik er op klik) Herkent iemand dit en hoe toch de locatie uit te zetten?

3 jaar geleden
in: Tablets
2.7K

Antwoorden (1)

Hoi Lucius0605,

Als fervent Apple-gebruiker ben ik niet zo gekend met Android, maar ik heb even Meester Google gebruikt en volgens mij heb ik het antwoord voor je gevonden. Ik zou wel even willen verduidelijken dat de invloed van nauwkeurige locatieservices op het batterijverbruik minimaal is. De grote verbruikers zijn WiFi, Bluetooth en eventueel Mobiele Data (als je tablet een SIM-kaartje heeft). WiFi is meestal wel belangrijk voor een tablet, maar indien je niet verbonden bent met draadloze apparaten, doe je er goed aan om er een gewoonte van te maken om Bluetooth altijd uit te zetten.

Dit gezegd zijnde, het stappenplan:
- Swipe omlaag vanaf de bovenkant van het scherm.
- Tik op Locatie. en houd vast.
- Tik op Geavanceerd. Google-locatienauwkeurigheid.
- Schakel Locatienauwkeurigheid verbeteren in of uit.

Als mijn antwoord je geholpen heeft en je geen verdere vragen meer hebt, mag je mijn antwoord altijd markeren als 'beste antwoord'. Zo vinden ook anderen snel hun weg naar het antwoord op hun vraag. Geniet nog van de vakantiedagen!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Misschien een idee om voordat je om een Beste Antwoord gaat bedelen, de vraag eerst te lezen? VS heeft al gedaan wat jij adviseert, maar: “Deze kan ik echter niet uitzetten (tekst is lichtgrijs gebeurt niks als ik er op klik).”
lucius0605
3 jaar geleden
Dit heb ik inderdaad al gedaan. Ik ben er uiteindelijk zelf uitgekomen.