Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Draaien hedendaagse apps goed op oude tablets?

Ik wil een Android tablet erbij kopen om spelletjes op te spelen en foto's te bewerken.
Dit hoeft voor mij geen nieuwe te zijn. Maar welke (liefst Samsung) die nog goed meekomen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tablets
2.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Dat is een lastige vraag op zichzelf.
Er zijn veel verschillende hedendaagse apps en games, met verschillende systeemeisen.
Een generatie of twee ouder zal je vast wel mee weg komen.
Wellicht is het handiger een budget of max. te geven.
Wellicht zelfs een voorbeeld van een spel geven (liefst degene met de zwaarste 3d-graphics, als je dat kan gokken). 2016: 168 eu (maar zeg gerust dat dat te duur is)
https://tweakers.net/productreview/204344/samsung-galaxy-tab-a-101-wifi-(2016)-16gb-zwart.html#gaming

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je zo'n tablet hebt als ik, dan absoluut niet. Oude tablets en nieuwe apps zijn niet altijd een goede combinatie.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Klopt, maar kan je ook aangeven over welke tablet je het dan hebt? Hoe oud, welke prijsklasse (toen je hem kocht). Welke apps er nu nog wel goed op draaien en welke slecht tot niet?
paulus811
4 jaar geleden
Beetje vaag antwoord. Nu mag iedereen raden welke tablet jij hebt en het is 'niet altijd' een goede combinatie...Daar kom je niet veel verder mee. Bedoel het niet lullig, maar ik begrijp de twee + niet. Het is een verschil of je een oude tablet hebt waarvan bepaalde apps niet meer kunnen worden bijgewerkt, dan kun je vaak met de oude versies nog best uit de voeten, zeker als het om spelletjes gaat. Maar een oude tablet kopen en vervolgens apps installeren zou ik zeker niet aanraden. Ik zou in dat geval doorsparen voor een nieuwe iPad die tegenwoordig net over de 300 euro kost.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Toch maar een nieuwe gekocht!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding