Kies het Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren' en klik dan op 'Algemeen' en zorg ervoor dat 'Sluit vensters bij het stoppen van een programma' is geselecteerd. Als deze optie niet is geselecteerd dan opent Safari de specifieke pagina alleen als deze was geopend toen je Safari afsloot.

Open Safari, kies vervolgens 'Safari' > 'Voorkeuren' en klik op 'Algemeen'. Deze instellingen aanpassen:
"Safari wordt geopend met: U kunt alle instellingen kiezen behalve 'Alle vensters van laatste sessie'. "
Nieuwe vensters worden geopend met: -> Kies Startpagina.
Startpagina: Voer de URL in van die pagina die Safari moet weergeven wanneer het wordt geopend. Of klik op 'Stel in op huidige pagina' om de URL van de pagina te gebruiken die momenteel actief is.