ik overweeg een iPad te kopen met los toetsenbord, is dat beter/handiger dan een iBook?

ook qua kosten.

Toegevoegd na 1 dag:
tav van paulus:
ik wil iets hebben waarmee ik onderweg makkelijker tekstbestandjes kan maken/bewerken. ik werk niet echt graag met het vituele toetsenbord.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tablets
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
padje is handiger maar topje is beter
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga voor het gemak uit van een MacBook (Air) vs een iPad+tobo. iBooks worden al eeuwen niet meer verkocht. Een MacBook en een iPad (met of zonder toetsenbord) zijn twee heel andere apparaten met een ander OS. Nu maakt dat niet uit als je gebruik alleen zodanig is dat een iPad voldoende is (Browsen, mail openen,muziekje luisteren). Als je echter iets meer wil, zoals een foto bewerken of tekstverwerken, muziek maken, of welk programma dan ook wat specifiek alleen onder OSX draait zit je.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een ipad is in principe niks meer dan een iphone met een groter beeldscherm (iOS). Een Macbook is vergelijkbaar met een Mac(OSX).
paulus811
8 jaar geleden
Een iPad kost nog niet de helft van een Macbook. Maar het zou wel handig zijn als vragensteller aangeeft wat hij/zij met het apparaat wil doen.
capthavoc
8 jaar geleden
Het grootste verschil is toch het OS
Eerlijk gezegd die toetsenborden voor een ipad zijn ook niet de goedkoopste
zeker niet als je een redelijk goeie wilt hebben Ikzelf ben er niet echt over te spreken ik heb er wel eentje maar geef toch de voorkeur aan een laptop met OSX. of windows en office pages is niet je van het als je met mensen samen moet werken die windows hebben ook omdat daar een touchpad op zit of muis op kan worden aangesloten.

voor tekstverwerken correcties is dat eigenlijk onmisbaar.
ook moet je opletten dat je dan een toetsenbord koop dat het scherm kan houden
zoals een laptop
Die losse toetsenbord "flapjes" zijn vaak los en moeten dus altijd op een goed oppervlak staan wil je ze als een laptop op schoot kunnen gebruiken
in de trein, (op schoot ) is het echt niet praktisch bv En het gewicht moet ook goed zijn
Vaak is de ipad een beetje top zwaar zelf op een goed oppervlak kantelt het vaak,.... irritant
Scharnierende keyboard zijn vaak natuurlijk de duurste helaas Ander nadeel geen extra poorten
geen muis usb etc
en het scherm is eigenlijk te klein om op laptop schoot afstand goed te lezen (na enige tijd)
Je zult gauw onder vreemde werkhouding moeten typen misschien dat de ipad pro de enige is die een beetje in aanmerking komt
vooral als je ogen wat minder zijn is een groter scherm toch prettiger. ikzelf wil eigenlijk geen scherm onder de 15 inch Het lijkt leuk maar erg praktisch vind ik het niet. Eerlijk gezegd, maar dat is persoonlijk zou ik zeker geen air kopen ook daar nauwelijks poorten
13 inch scherm vind ik klein. een tijdje mee gewerkt maar ik was er niet happy mee dus een ipad scherm is zeker niet "je van het" als het moet koop toch een macbook pro
13 inch Mijn ervaring is dat een toetsenbord op IOS
leuk is maar niet om er echt werk mee te doen.
IOS is eigenlijk te beperkt.

Antwoorden (1)

Een iPad met toetsenbord kun je veel voordeliger krijgen dan een MacBook (een iPad Air met toetsenbord heb je al voor €500,-).

Een MacBook begint vanaf ongeveer €900,-. Je krijgt dan wel een apparaat waar tekstverwerking wat handiger op is doordat je een beter toetsenbord en een trackpad of muis tot je beschikking hebt.