Hoe ziet een stekker van een Ikea oven eruit?
Ik heb geleerd dat Ikea ovens zonder stekker worden geleverd. Kan iemand een plaatje delen van hoe dit eruitziet, zo kan ik inschatten of ik deze zelf wel of niet kan installeren.
De meeste worden zonder stekker geleverd omdat de ovens internationaal verkocht worden. Op deze manier kan je dus in heel Europa en daarbuiten hetzelfde ontwerp gebruiken. Soms zitten er (bijvoorbeeld voor het VK) wel een stekker bij, maar moet je deze er zelf aan monteren. En dat kunnen veel mensen zelf. Het zijn allemaal 220 - 240 volt apparaten en een stekker erop zetten is relatief simpel daar hoef je niet direct een installateur gedaan te worden. Ook niet verzekeringstechnisch. Als je niet weet wat je doet, of als er toch meerdere fases zijn (niet van toepassing op Ikea ovens), is het wel aan te raden zo'n stekker door een professional te laten plaatsen.
Of het nu een perilex stekker betreft, een CEE (krachtstroom)stekker of een gewone 240V geaarde stekker. Bij allen is enige kennis vereist.
Zoek iemand, al is het maar een handige buurman, die weet wat 'ie doet en ga niet zelf prutsen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.