Kan ik deze lamp veilig gebruiken?

Ik heb een mooie lamp gekocht bij de kringloop voor weinig geld, maar de vorige eigenaar heeft ermee geklooid en ik vroeg me af of dit kroonsteentje goed is aangesloten? De lamp werkt verder wel. Er staat 250V/60A in. Kan ik de lamp gebruiken zonder brandgevaar?

Picture for question
1.3K
ronron1212
8 maanden geleden
is niets mis mee waarom zou hij verkeerd zijn aangesloten dan?
ms123456
8 maanden geleden
De draden zijn blootgesteld en ik weet niet of dat hoort. Ook is het een oudere lamp, dus ik twijfel of er niet teveel stroom op staat nu.
ronron1212
8 maanden geleden
je kunt een tape om de kroonsteen doen. Te veel stroom nee maar dat heeft niets met de aansluiting te maken.
ronron1212
8 maanden geleden
250 volt heb je niet want in Nederland
Hoeveel voltage hebben wij in Nederland
De elektriciteit die netbeheerders in Nederland leveren op de aansluiting in de meterkast heeft een spanning van 230 volt.
SingingCoyote13
8 maanden geleden
is het dan wel veilig om te gebruiken als het voltage verschilt ?
SingingCoyote13
8 maanden geleden
dat blootgestelde kroon steentje lijkt me niet echt veilig zo als dat zo aan de 220 gehangen gaat worden. volgens mij is dat bij de kringloop zelf aangebracht aan de lamp en het snoer doorgeknipt daar want als het 250v is, wat in nl niet aanwezig is, dan is de stekker ervan vervangen middels ook met het kroonsteentje voor een nieuwe die wel op onze stopcontacten past.. ik vind in ieder geval dat ze naar dit soort dingen moeten kijken bij winkels ook de kringloop het ziet er echt gevaarlijk uit zo. je zal maar perongeluk een van die draden eens aanraken of een huisdier zal er maar aan gaan ruiken of zitten.
ronron1212
8 maanden geleden
@SingingCoyote13 in Nederland is geen 220 maar 230 de 250 staat voor het max
tinus1969
8 maanden geleden
Eventueel inpakken, zie bv https://www.ledlichtdiscounter.nl/lasdoos-kroonsteen-3aderig.html
https://www.elektramat.nl/spelsberg-q4l-kabeldoos-56x40x23-33490401/
tinus1969
8 maanden geleden
Verder eens met Ron. Dit kroonsteentje is bedoeld/geschikt voor dit soort aansluitingen en is correct gebruikt. Er ligt geen koper bloot.
ms123456
8 maanden geleden
dank voor jullie antwoorden!

Geef als eerste antwoord