De fluorine coating van mijn combi magnetron laat los.kan ik hem blijven gebruiken?

Als ik de oven reinig komen schilfers van de coating los. Het is een Panasonic NNDF385 MEPG van 5 jaar oud.

11 maanden geleden
1.8K
Pieterke
11 maanden geleden
5 jaar is tegenwoordig zo'n beetje de maximale levensduur van een magnetron. Als de coating los komt, komt dat mogelijk ook in je eten terecht. En je hebt ook kans dat de magnetron gaat vonken en knetteren door kortsluiting en in brand vliegt. Dat heb ik ook meegemaakt. Trek gelijk de stekker er uit zodra het vonken en knetteren begint.
Kortgezegd: Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw apparaat.

Antwoorden (1)

Denk van niet. Als de coating loslaat komt het waarschijnlijk ook in je eten terecht.
11 maanden geleden