Nespresso apparaat zet waterige en te weinig koffie, hoe kan ik dat verbeteren?

Mijn nespresso machine zet erg weinig espresso voor een normale portie en als ik nog een keer op de knop druk komt er hele vieze waterige koffie uit . Hoe zou ik dit kunnen repareren ?

4.3K
Pieterke
2 jaar geleden
Heb je nog garantie? Als je er zelf aan gaat rommelen ben je je garantie kwijt.
Anna95
2 jaar geleden
Helaas geen garantie meer :/
ronron1212
2 jaar geleden
Gebruik je goedkope cups?
Abcde
2 jaar geleden
Heb je wel eens gemeten hoeveel espresso er uit het apparaat komt? Was het vanaf het begin dat je het apparaat gebruikte deze hoeveelheid of is dat in de loop der tijd verminderd?
Anna95
2 jaar geleden
Ik gebruik niet per se goedkope cups , Maar van Lavazza of nespresso zelf
Anna95
2 jaar geleden
Ik had dit apparaat gekregen en er kwam altijd al heel weinig koffie uit. Maar als ik die vergelijk met het nespresso apparaat van familie is het zeer weinig
Abcde
2 jaar geleden
Meet eens 40ml water af in een espressokopje, dat is de hoeveelheid die Nespresso aangeeft voor espresso gemaakt met de cups. Heb je geen maatbeker neem dan een borrelglas dat komt ongeveer overeen. https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiecups?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1281311&gclid=EAIaIQobChMI-a6gmJX58wIVzwIGAB2jMwhcEAAYASAAEgLJ8fD_BwE Op de meeste sites die ik heb bezocht om de hoeveelheid te achterhalen voor espresso wordt 30 tot 40 ml aangegeven.

Antwoorden (1)

Wat vind je weinig? Een espresso is minder dan de helft van een normale kop koffie. Als je meer espresso in je kop wil hebben, dan moet je een tweede cup gebruiken. De cups zijn na 1 keer gebruiken leeg, vandaar die waterige koffie.
jc54
2 jaar geleden
Anna95
2 jaar geleden
Nee het is echt weinig , want het apparaat van mijn ouders zet best wel een oké portie espresso , die van mij zet zelfs de helft van dat