Magnetron defect lampje. Kan ik dit gewoon negeren?

Sinds gisteren doet het lampje in mijn magnetron het niet meer. wel heb ik sindsdien nog gewoon maaltijden kunnen bereiden in de magnetron. (geen oven combo) Ik heb eens gekeken en het lampje zit op een godsgruwelijk onmogelijke wijze in het apparaat, zodat bij vervanging het gehele chassis van de magnetron verwijderd moet en daar heb ik dus echt geen zin in. ..kan ik dit maar gewoon zo laten en doorgaan met gebruik van het apparaat desondanks terwijl het lampje het niet meer doet ? of moet ik het vervangen

AnnBoo8146
3 jaar geleden
Ik spreek uit ervaring, dat de magnetron prima kan werken zonder lampje die de binnenkant verlicht. Mijn magnetron is al 30 jaar oud, het lampje aan de binnenkant is al zeker 15 jaar kapot, maar de magnetron gebruik ik nog iedere dag en werkt prima.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
gelukkig dan maar dat het niet veel uitmaakt dan. ja ik kan wel het apparaat bezig horen zijn zolang hij aan staat, het plateau draait rond, en het belletje aan het eind van de cyclus doet het nog. ik vraag me alleen af waarom dat lampje op een zo onmogelijk onhandige wijze in het apparaat is bevestigd. ik heb daarnaast een elecktrische oven die heeft ook een lampje maar dat is gewoon heel simpel te vervangen door een afdekplaatje.

Het beste antwoord

Ja, je kunt het negeren. Je kunt misschien nu niet meer zien of de magnetron in werking is.

De meeste magnetrons zijn uitgerust met een interne lamp die gaat branden wanneer de deur wordt geopend of wanneer de magnetron in werking is. Dit kleine halogeenlampje is niet nodig om de magnetron te laten werken, maar verbetert wel de eigenschappen en het gebruik ervan. Als de lamp in je magnetron is doorgebrand, kun je het volgende doen.
https://www.wikihow.com/Replace-a-Microwave-Lightbulb
Toegevoegd op 26 februari 2021 11:09: bron, tekst
SimonV