Kan een heteluchtoven van 60 liter, 2200 watt, vrijstaand, in een gewone stopcontact?

Het is geen combi oven.

5.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Hangt er vanaf wat er verder aan die groep aan staat waar die stopcontact onderdeel van is.

Antwoorden (2)

De inhoud en het vermogen zeggen niet zo veel, het gaat om de netspanning. Als deze oven geschikt is voor een netspanning van 220/230 volt, dan kan die in een gewoon stopcontact.
Het stopcontact dien dan minimaal met 10 ampère gezekerd te zijn, maar doorgaans zijn de stopcontacten met 16 ampère gezekerd (dus geen probleem).
jc54
3 jaar geleden
Madine
3 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga de handleiding nog een keer doornemen.
Griffin
3 jaar geleden
"doorgaans zijn de stopcontacten met 16 ampère gezekerd (dus geen probleem)."
En de andere apparaten die ook in een stopcontact zitten dan?
Het is niet 16A per stopcontact namelijk, ik vermoed dat de oven in de keuken staat, en daar heb je vaak ook een koffiemachine & waterkoker, dus moet je een keuze maken
Dat hangt van de situatie af:
- In vochtige ruimten de keuken is een geaard stopcontact verplicht.
- Houd altijd als vuistregel aan dat er maximaal 3500 Watt aan stroom door een groep mag lopen. Als je 3500 Watt als standaard aanhoudt zit je altijd goed. Je kunt dus niet (tegelijk) nog een ander apparaat zoals (af)wasmachine op deze groep aansluiten.
SimonV
3 jaar geleden
Madine
3 jaar geleden
Bedankt voor deze nuttige informatie!